مديريت بر وجوه نقد و اتخاذ تدابير لازم به منظور انجام به موقع پرداخت ها و وصول و انتقال به هنگام درآمدها و ساير دريافت ها از وظايف اساسي مديران امور مالي دستگاههاي اجرايي و مقامات مسئول سازمان ها محسوب مي شود . حجم زياد دريافت و پرداخت ها و تسريع در انجام آنها ، اعمال نظارت و كنترل منابع دريافتي وجود سيستم دريافت و پرداخت را به عنوان بخش مهمي از سيستم حسابداري و كنترل هاي مالي و بودجه اي تبديل ساخته است .
شرح وظایف حسابداری ستاد :
بررسی و نهایی نمودن صورت گردش موجودی انبارها و همچنین مصارف انبارها
نظارت بر قیمت گذاری موجودی های انبار، رسید و حواله انبار و ...
اتخاذ ترتیبات لازم جهت تهیه گزارش سفارش خریدها و رسید انبارها در خصوص موجودی انبارها و کنترل گزارشهای مزبور
کنترل محاسبات قیمت گذاری رسید و حواله انبارها و حصول اطمینان از صحت جمع بندی حواله های انبار
کنترل محاسبات مربوط به هرگونه اقلام خریداری شده که قابل تحویل به انبار نمی باشد
همکاری لازم در خصوص شمارش فیزیکی موجودی انبارها براساس «دستورالعمل مربوطه »
همکاری در صورت برداری، اموال دانشگاه
صدور اسناد حسابداری مربوط به کالا ( رسید و حواله )
اتخاذ ترتیبات لازم جهت شناسایی ومحاسبه هزینه های تعلق گرفته پرداخت نشده درخصوص خدمات دریافتی تسویه نشده تاپایان سال مالی
انجام سایر وظایف مرتبط محوله